Tiddelibom? Kjøss meg!

Dersom vår herre vil ha meg og jeg får lov å gå inn Perleporten, så vet jeg akkurat hva jeg vil gjøre aller først. Det er å oppsøke den engelen som har ansvaret for været og gi han en rett høyre. Midt i trynet så englefjæra flyr så kraftig at det kun bli lettere animert flaksing i ukevis etterpå.

Mars måned og snø.

Mars måned og snø.

Minstekravet for en engel med den jobben bør være å lære seg kalenderen. Men der er kompetansen heller skral.
Jeg leser mars måned. Den tredje måneden har bikket halvveis og det ligger fremdeles masse hvit, kald, upraktisk guffe på gata. Jeg kan til nød akseptere den fra desember til februar. Jeg tier stille når folk på død og liv vil ha hvit jul. Jeg finner meg i å kjelke rundt med kassebilen min for at de sære langrennsløperne skal få lov til å fyke rundt i skogen med trynet fullt av snørr. Det er umulig å la være å smile når jeg ser ungene i akebakken, men så er det pinadø stopp.

Det kan være at naboene synes jeg er sprø når jeg lirer av meg en lekse mot himmelen når den hvite dritten daler ned i slutten av mars. Mars er vårmåned. Ikke vinter. Nei. nei nei. Vinteren kan dere skifetisjister ha fra november til februar. Hvis dere på død og liv må gå på planker med tettsittende drakter så kan dere gjøre det på rulleski. I skrivende stund kommer det nysnø på innkjørselen min. En nabo sa noe om nysnø til påske. Jeg klarte å beherske meg. Men hadde han sagt «tiddelibom» tror jeg at mennene i hvite frakker kunne ha båret meg bort til sterk medisinering.

Hvorfor må ønsket om nysnø absolutt gå ut over meg?
Hvorfor er det så viktig for disse påsketuristene å ha nysnø forresten? Kan de ikke gå på den snøen som allerede ligger der?
Vanligvis har jeg drukket den første kaffen på terrassen min når påsken kommer. Men ikke i år. For der ligger overskuddet av det som ble over for å lage påskeløypene på fjellet.

Tiddelibom? Kjeften på deg!

Følg gjerne bloggen på Facebook. Der legger jeg også ut andre innlegg som ikke får plass her.

Explore posts in the same categories: Om selve livet

Stikkord: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Legg igjen en kommentar

