På tapetet

Det er godt mulig noen har styggere bad enn meg. men jeg tror jeg er greit plassert inne på topp ti i hvert fall.

Da jeg kjøpte huset mitt for to og et halvt år siden var jeg mest opptatt av om alt fungerte. At det ikke var noe dyre skader og at våtrommene var så tørre de skulle. Og det var det. La gå at veggene på badet skjemmes av en gusjegul tapet med noe som kan liknes blomster. Dette er noe jeg kan gjøre noe med etter hvert. Og så går tiden.

Det er mye som er morsommere enn å pusse opp bad. Plante rosebusker for eksempel. Snekre terrasse eller pusse opp stua går også greit foran. Spille gitar eller kjøre gummibåt er alltid prioriterte aktiviteter. Som menn flest hender det at jeg tenker litt ekstra godt når jeg sitter på den eneste sitteplassen på badet. Og i mangel på dertil egnet lesestoff, blir det å studere den tilårskomne tapeten. Tankene surrer. Som singel er alltid mulighetene for damebesøk til stede, i det minste i tankene mine, og et presentabelt bad er en fordel i så måte. Fliselegging tar for lang tid. Dessuten er det gørrkjedelig. Men male er gøy. I hvert fall med rulle. Jeg gikk sporenstreks til innkjøp av eggehvit maling, sparkel og rulle.

Jeg går høyt ut. Optimismen er som vanlig langt høyere enn kompetansen når jeg klasker på hvitmalingen. Nå skal blomstene på veggen vekk. De har ingenting på veggen min å gjøre De kan holde seg i hagen. Da første strøk hadde tørket så jeg skrekkslagen at blomstene fremdeles var der. Nå hadde fått noen lange stygge bregner også Den ondskapsfulle teipdesigneren hadde preget dritten inn i tapeten.
Jeg gjøv løs på veggen. Denne gangen med sparkel. Klinte den grå gørra godt inn i de stygge bregnene. Her skulle alle rester av tidlig 80 tall utryddes.

Fire sandpapir senere var jeg klar til andre runde med rulla. bare for å oppdage at malingsruller aldri tørker, etter å ha vært vasket i vann.
Tre ruller senere og like mange strøk med maling, er bregnene fremdeles der. jeg sitter fremdeles på den samme sitteplassen hver bidige dag og leser reklame fra dertil egnede flisebutikker.

Følg gjerne bloggen på Facebook.

Explore posts in the same categories: Om selve livet

Stikkord: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Legg igjen en kommentar

