Korrekt antrukket

For snart ett år siden ble jeg lei av å slite meg opp fra sofaen. Lokomotivpust hver gang jeg gikk tre trappesteg var heller ikke lenger en tilstand jeg foretrakk. Min røslige korpus var på vei langt over definisjonen «Røslig» og i det fjerne så jeg gåstoler og rullestoler komme mot meg fortere og fortere.

19 tem Finn Hjalmar Peders

Jada. Jeg vet det er håpløst egosentrisk å klaske på et bilde av meg selv. Men jeg har så tøff hatt at jeg bare måtte. Foto: Svein Ove Isaksen

Noe måtte gjøres. Jeg måtte rett og slett av-røslifisere kroppen.

Jeg tok derfor for meg alt som var av dietter, pugget alle lav- karbo oppskrifter jeg fant, og bannlyste sukker, pasta og poteter fra huset. dessuten begynte jeg å bake mitt eget brød. Det også med et betydelig fravær av karbohydrater.

I tillegg kjøpte jeg et års medlemskap på et dertil egnet treningssenter. Låst på ett år, så jeg ikke kan stikke av.
I tillegg måtte jeg gå til innkjøp av dertil egnede klær. Jeg måtte til Sverige for å finne store nok treningsbukser. I tillegg til en stor kropp har jeg fobi mot ethvert plagg som krenker intimsonen. Dessuten ville jeg spare de andre på treningssenteret for å oppleve Pedersen i Tights.

Etter å ha trent knallhardt minst tre ganger i uka siden januar er det i ferd med å skje ting. Nåla på badevekta har slått av noen siffer, rundt 22 faktisk! Jeg løper opp trappene uten å anstrenge med nevneverdig, og venner kommenterer, nesten uten oppfordring. Klærne henger og slenger på meg og for første gang på over 20 år har jeg følelsen av å ha for store klær.
Min samboer og langt penere halvdel i mitt liv var med meg på trening i går. Jeg dro på meg treningsbuksa og småjogga mot tredemøllene. Der gikk hun nesten i knestående da hun fikk se meg. Da latteren hadde lagt seg fikk jeg klar beskjed.

– Du ser ut som Charlie Chaplin. Selv matchet T-skjorta hennes skoene. Rosa selvfølgelig.
Jeg er på treningssenteret for å trene, ikke for å se lekker ut. Skjønt når jeg for en gangs skyld så meg selv i de latterlig store speilene som henger på veggen på slike lokaler, skjønte jeg at hun hadde rett. Den store, gode buksa hang på meg som en ballong. Så det er altså resultatet etter snart 12 måneders trening.

Kanskje jeg skal kjøpe meg Bowlerhatt mens jeg er i gang?

Følg gjerne bloggen på Facebook. Her skriver jeg ikke bare om meg selv

Explore posts in the same categories: Om selve livet

Stikkord: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

3 kommentarer den “Korrekt antrukket”

  1. Lammelåret Says:

    Bra innsats!

    Ja, er det ikke rart at det skal være svære speil på et helsestudio? Trengs virkelig speilet for å se om øvelsene gjøres riktig?

    Fortsett å stå på med treningen, det gir resultater. Tror det er lurt å fokusere på helsa mer enn kiloene i seg selv.

    Ps!
    Bra bilde av deg!

    God helg.


  2. […] For snart ett år siden ble jeg lei av å slite meg opp fra sofaen. Lokomotivpust hver gang jeg gikk tre trappesteg var heller ikke lenger en tilstand jeg foretrakk. Min røslige korpus var på vei langt over definisjonen «Røslig» og i det fjerne så jeg gåstoler og rullestoler komme Les mer […]

  3. Laila Says:

    Bra jobba ! Klem


Legg igjen en kommentar

