Til Sandra Borch

Tidligere leder av Senterpartiets Ungdom stiller i ulvepels i Nettavisen i dag.  En effektiv parkering av seriøs debatt om emnet.

boch

Det er ikke første gangen det stormer rundt Sandra Borch. Heller ikke første gangen hun klarer å hisse på seg dyrevernere og pelsmotstandere.  Nå er Borch i ferd med å sende seg selv på trynet ut av debatten. Det er noe hjelpeløst pubertalt over hele stuntet.   Som for eksempel i denne uttalelsen:

Jeg gjør det litt for å provosere, og gir blaffen i om noen reagerer på at jeg ikler meg ulvepels, sier hun til Nettavisen.

Og videre:

Jeg går med pelsen hvis jeg føler for å gjøre det, slår Borch fast, og legger til:

Her må man skille mellom sak og person. Debatten om ulv i Norge er viktig, og det blir veldig galt når jeg må tåle beskyldinger som går på min person., sier hun videre.

Dette er ikke bare skivebom, Borch. Dette er kjempebom på feil skive. Dersom du, Sandra Borch, som tidligere har uttrykket ønske om å utrydde all ulv i Norge, og dessuten har valgt å være en offentlig person, legger ut et bilde av deg selv på Facebook, iført ulveskinn så gjør du ikke dette som en privatperson. Du gjør det som den offentlige personen “Sandra Borch”.

Du trenger ikke ulvepels for å holde deg varm. Et dyr trenger ikke å dø en nedrig død for varme deg, Borch. Hverken deg eller andre mennesker som ikler seg pels.

Hele elendigheten kroner du med setningen:

Den er av svært god kvalitet, noe som forteller meg at dyret ikke har lidd.

Ja for det er du selvfølgelig helt sikker på? Du har selv sett dyret før det måtte ofres for din egoistiske forfengelighet? For at du skal føle deg vel, og for at du skal provosere de som ikke deler din mening?

Vi er milevis fra hverandre når det gjelder meninger om dyrehold. Men inntil i dag har jeg valgt å respektere deg. Jeg velger fremdeles det, men kjenner respekten sitter litt langt inne. Spesielt når du så tydelig viser hvor lite du respekterer de som ikke er enig med deg.

Din oppførsel skaper ingen konstruktiv debatt. Den skaper ingen dialog og er slett ikke et godt bidrag i debatten, spesielt ikke for de som enig med deg.

Jeg håper du får reaksjoner, Borch. Saklige reaksjoner, og ikke de hatfylte ytringene du har fått slengt etter deg tidligere. For du også fortjener respekt, Borch. Langt mer respekt enn den du viser de dyrene du stjeler pelsen fra.

Følg gjerne bloggen på Facebook

Explore posts in the same categories: dyrevern

Stikkord: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

3 kommentarer den “Til Sandra Borch”

  1. Eva Says:

    Du snakker om ulv i fåreklær…


  2. Skam!
    Digge seg selv med dyrs lidelser 😦


Legg igjen en kommentar

